3D Taramadan 3D Baskıya Geçiş Süreci
Günümüzde 3D tarama dünyası, gişe rekorları kıran filmler için dijital görüntüleri yakalamaktan, hobi objelerini de içerecek kadar büyüdü. Öyle ki, 3D tarama ve 3D baskı, tersine mühendislik ile fikirleri hızlı bir şekilde oluşturmak ve üretmek için birlikte çalışabilir hale geldi.
Tüm bu üç boyutlu veriler, 3D baskı geometrileri oluşturmak için kullanılabiliyor. Peki, 3D tarama tam olarak nasıl çalışır ve ürün geliştirme sürecine yardımcı olmak için nasıl kullanılabilir?
3D tarama temel bilgileri
Özünde 3D tarama, görsel verileri özel bir cihazla yakalayıp üç boyutlu bir veri ağına dönüştürerek bir görüntü elde ederek çalışır. 3D tarama, izleme hareketini içerecek şekilde gelişse de 3D baskı açısından statik nesnelere odaklanmak gerekiyor.
3D tarama yaparken dikkate alınması gereken üç farklı teknoloji vardır. Bu nedenle ihtiyaçlara bağlı olarak birkaç seçenek bulunuyor:
Lazer 3D tarama
Lazer 3D tarama, dijital sunum adına gerçek nesneleri yakalamak için en yaygın tekniktir. Tarayıcının yalnızca görüş alanında bulunanları yakalaması açısından kameraya çok benzer şekilde çalışma mantığı vardır. Tarayıcıdaki sensör, kendisi ve nesnenin yüzeyi arasındaki mesafeyi hesaplarken, lazer noktası veya çizgisi ise nesneye yöneliktir. Bu tarayıcılar, ince ayrıntıları ölçmek için idealdir ve serbest biçimli nesneleri yüksek doğrulukla yakalayabilir.
Fotogrametri
Bu teknik ölçüm yapmak, insan görüşünün stereoskopisini simüle etmek ve bir nesnenin şeklini, hacmini ve derinliğini belirlemek için fotoğrafları kullanır. Her zaman en doğru seçenek olmasa da, fotogrametri yazılımı daha iyi bir çıktı alınmasına yardımcı olabilir.
Yapısal ışık tarama
Yapısal ışık tarama tekniği ise bir nesnenin yüzeyine çeşitli ışık desenleri yansıtarak, nesnenin yüzeyinin ışığı nasıl bozacağını belirler ve üç boyutlu bir görüntü oluşturur. Bu teknik genellikle yüz tanıma için kullanılır.
Kullanılmak istenen tarama türünü belirledikten ve 3D tarama işlemini tamamladıktan sonraki adım, yazılıma geçmektir.
Yazılım ve poligonal modeller
3D tarayıcıların donanımı ve yazılımı, geometriyi fiziksel şekil ve rengin çokgen ağına dönüştürmek için birlikte çalışır. Bir çokgen örgü, bir şekil tanımlamak için bir araya gelen kenarlar ve yüzeyler dahil çeşitli özelliklerin bir koleksiyonudur.
Bu ağ, daha fazla ayrıntı elde etmek için modelin daha fazla çokgene sahip olması için çalışır. Daha pahalı ekipman daha yüksek bir çözünürlük sağlar. Başka bir deyişle; fiziksel bir nesnenin daha ayrıntılı ve tam eşleşmesini sağlayabilir.
Bir nesne tarandıktan sonra 3D yazılımı, verileri bir kafes şeklinde yorumlar. Bazen tarama işlemindeki zorluklar veya tarayıcının bir parçanın tüm ayrıntılarını almaması nedeniyle, bir ağda kırık alanlar veya eksik parçalar olabilir. Bununla birlikte mevcut yazılımların çoğu, ağı sağlam ve kapalı bir modelde bırakarak ağı onarmaya ve kapatmaya yardımcı olabilir.
Poligon tabanlı 3D modeller için yaygın dosya türleri STL, OBJ veya 3DS’dir. Piyasadaki çoğu yazıcı doğrudan onlarla çalıştığından, bu dosya türleri 3D baskı için mükemmeldir.
Yazdırmaya hazırlanma
Parçadaki veya araçtaki ağı kapattıktan sonra sıra 3D baskıya gelir. Nesnenin ölçeğini ve nesneyi yazdırmak için yüklerken kullanmak istenilen malzemeyi düşünmek önemlidir. Boyutuna bağlı olarak, büyütmek veya küçültmek gerekebilir.
3D tarama, tersine mühendislik veya gerçek hayattaki nesne modelleri oluşturmak için kullanmak için harika bir araçtır.