Hahn Auto Restoration, Kişiselleştirilmiş Fiat-Hellcat Üretmek İçin3D Tarama ve Baskı Teknolojisini Kullandı
Pennsylvania merkezli otomobil restorasyon mağazası Hahn Auto Restoration, müşterilerinden biri için kişiselleştirilmiş bir Fiat-Hellcat üretmek için 3D tarama teknolojisini kullandı. Müşteri, şirkete yeni bir araba yaratma arzusuyla geldi ve ortaklar, 1950’ler ve 60’ların Fiat Topolino drag yarışçılarından ilham alarak Fiat-Hellcat’i yaratmaya başladı. Şirket, Hot Rod’u oluştururken bir Fiat 500 gövdesine bir Dodge Charger Hellcat şasisi sığdırmak ve arabaları birleştirirken tam olarak nereden kesileceğini belirlemek için 3D tarama kullandı. Hahn Auto Restoration’ın kurucusu ve sahibi William Hahn, “Fiat-Hellcat projesi, çoğu Hot Rods gibi başladı; ancak, bu arabayı sokakta sürebilmek, bir pistte yarışabilmek, otokros yapabilmek, klima ve ses sistemi gibi modern olanaklarla birleşmek istedik.” dedi.
Araba restorasyonu için Eklemeli İmalattan Yararlanma
Hahn, 50 yıla yakın bir süredir arabaları restore ediyor. 2001 yılında Wes Woodward ile birlikte, orijinal olarak Hahn ve Woodward adı altında Hahn Auto Restoration’ı kurdu. Woodward hisselerini sattıktan sonra, Paul Vorbach küçük ortak olarak katıldı ve şirketin adı Hahn-Vorbach olarak değiştirildi.
Hahn-Vorbach, o zamanlar bilindiği gibi, çalışmalarını Pebble Beach, Amelia Island ve The Elegance at Hershey gibi ABD’deki en iyi Concours gösterilerinden bazılarında sergileyerek, araba restorasyonları ve özel yapımlarıyla ulusal olarak tanındı.
Kısa bir süre sonra, Hahn ve Vorbach, arabalarını restore ederken nadir ve pahalı bileşenleri bulma zorluğunu çözmeye yardımcı olmak için 3D baskıdan yararlanan HV3D adlı bir yan şirket kurdular. Ardından Hahn, Hahn Auto Restoration firmasını elinde tuttu ve Vorbach, HV3DWorks’ün tam mülkiyetini üstlendi.
Hahn restorasyonlarını ve özel araba yapımlarını tamamlamak için 3D baskı ve tarama teknolojilerinden yararlanmaya devam etti.
“Sanırım ilk girişimimiz 1956 Mercedes-Benz Gullwing için bir 300SL amblemi üretmekti,” dedi. “Bazı müşteriler arabaları için özel amblemler istedi. Bu durumlarda, kendi özel amblemlerinin araba panoları için de küçük boyutlu versiyonlarını üretebildik.
“Son zamanlarda 1957 Austin Healey için bir amblem ürettik. Orijinal motor 6 silindirliydi ve bu nedenle amblemin bir parçası olarak ‘6’lı bir amblemi vardı. Arabanın artık bir Corvette V-8 motoru var, bu yüzden aynı stili ve yazı tipini korurken ‘6’yı ‘8’ olarak değiştirdik.”
3D Baskı ve Taramanın Faydaları
Hahn Auto Restoration 3D baskıyı, cilalama ve krom kaplama yapılmadan önce zımparalama gibi son işlemler gerektiren paslanmaz çelikten son kullanım parçaları üretmek için kullanıyor. Şirket yaklaşık altı yıldır 3D baskı ve tarama kullanıyor ve deneme yanılma yoluyla baskı için en uygun metal sınıfını bulmak için Charger Metal Works’ten Jerry Martin ile birlikte çalıştı.
Hahn’a göre, 3D baskı kullanmanın en önemli faydalarından biri yüksek maliyet tasarrufu. Ayrıca, firmanın 3D olarak yazdırdığı amblemleriyle gösterdiği gibi, teknolojinin bir müşterinin tasarımının boyutunu küçültmeyi veya büyütmeyi kolaylaştırdığını da kabul ediyor.
3D baskı parçalarının yanı sıra şirket, çeşitli uygulamalar için 3D taramayı da kullanıyor. Örneğin, bir parçayı taramak, mağazada bir kopyasını tutmalarını ve görmesi durumunda yeniden üretilebilmesini sağlıyor.
Ek olarak, 3D tarama mağazanın, zarar görmüş veya yanlış onarılmış bir araçtaki hasarı belirlemesine de olanak sağlaıyor.
Hahn, “Mercedes-Benz 300SL Gullwings ve Roadster’ların gövdelerini fabrika çizimleri ile birkaç küçük farkla restore ettikten sonra, her birini 3D olarak taradık” dedi. “Artık yeni müşterilerin 300SL arabalarını tarayabiliyor, taramaları üst üste yerleştirebiliyor ve panellerin tam olarak nerede yanlış şekillendirildiğini belirleyebiliyoruz.”
Freshmade 3D’den Chris Tomko, hem Dodge’u hem de Fiat’ı taradı, ardından arabaların nerede kesilmesi gerektiğini belirlemek için taramaları üst üste yerleştirdi.
Fiat-Hellcat’in Yaratılışı
Hahn, “Sigorta şirketi tarafından el konulan ve hurdaya çıkarılan bir Dodge Charger Hellcat buldum,” dedi. “3.000 milden daha azdı. Daha sonra yüksek kilometreli ama paslanmayan bir Fiat 500 aldık. Charger’ın şase kısmını güçlendirdik, gövdeyi kesip Fiat’tan aktarma organlarını çıkardık ve gövdeyi güçlendirdik.”
Bu aşama tamamlandıktan sonra Hahn, bu yılın başlarında binder jet 3D yazıcı üreticisi ExOne tarafından satın alınan ‘AMClad’ takım üreticisi Freshmade 3D’yi kuran eski çalışanı Chris Tomko’nun hizmetlerinden yararlandı.
Tomko, hem Dodge’ı hem de Fiat’ı taradı, ardından Hahn’ın arabaları bir araya getirmek için tam olarak nerede kesmesi gerektiğini belirlemek için taramaları üst üste koydu. Fiat-Hellcat daha sonra 4130 yüksek mukavemetli çelikten imal edilmiş ve birbirine kaynaklanmış yeni panellerle birleştirildi. Hahn ve Tomko şimdi kişiselleştirilmiş otomobiller için potansiyel olarak 3D yeni gövde panelleri basmayı düşünüyorlar.
Klasik Arabaları Restore Etmek
3D baskı ve tarama teknolojilerinden daha önce tersine mühendislik yapmak ve klasik otomobiller için nadir veya üretimi durdurulan parçalar üretmek için yararlanılmıştı.
Örneğin, İngiliz restorasyon ekibi Redesign Sport daha önce klasik bir Ferrari’ye tersine mühendislik uygulaması yapmak için 3D tarama ve CAD modellemeyi kullanırken, Porsche ve Mercedes-Benz klasik modelleri için yedek parça üretmek için 3D baskıdan yararlandı.
Bu arada, Haziran ayında Sauber Engineering, eski model otomobil meraklılarının taleplerini karşılamak için isteğe bağlı klasik otomobil yedek parçaları üretmek için bir 3D baskı işi kurmayı planladığını duyurdu.
Popüler İngiliz otomotiv TV programı Car SOS, 1970’lerde Ford Cortina Mark III X’in özelleştirilmiş orta konsolunu restore etmek için 3D baskı ve tarama teknolojilerini kullanarak nadir bulunan klasik otomobil parçalarını yeniden yaratma konseptini televizyona bile taşıdı.