Artec Leo ve Artec Space Spider Sayesinde Karmaşık Parça Gruplarından Oluşan Büyük Nesneleri Nasıl Kolayca 3D Tarayabiliriz?
Çok sayıda ince ayrıntıya sahip büyük nesneleri dijitalleştirirken, tarama uzmanları bile en iyi şekilde nasıl ilerleneceği konusunda tedirginlik hissedebilir. İlk bakışta basit bir tarama görevi gibi görünen şey, hızlı bir şekilde haftalara yayılan çok aşamalı bir projeye dönüşebilir. Ama durum böyle olmak zorunda değil.
Bu tür senaryolar, Artec Temsilcilerinden Pietro Meloni’ye; “çok yönlü, insan boyutundan daha büyük” nesneleri zahmetsizce taramak ve çok kısa bir sürede şaşırtıcı derecede gerçekçi 3D modellere dönüştürmek için geliştirilmiş bir iş akışı oluşturması konusunda ilham verdi.
Meloni, kıyaslama nesnesi olarak 3 metre uzunluğunda bir kayık seçti. Çünkü kayık; hem nispeten basit geometriye sahip büyük genişlikler, hem bolca detay, hem de yumuşak malzemeler ve hatta girintili, ulaşılması zor parçalara sahip çok sayıda bileşeni içeriyor.
Artec Leo projenin ana tarayıcısı olarak seçildi. Leo; taramanızı gerçek zamanlı olarak izlemek için dahili işleme ve arka dokunmatik ekrana sahip, tamamen kablosuz, devrim niteliğinde, taşınabilir bir 3D tarayıcı. İnsanlar ve mobilyalar gibi orta büyüklükteki nesneleri, hatta arabaları yüksek çözünürlüklü ve renkli 3D taramak için ideal olan Leo, yeni başlayanlardan profesyonellere kadar herkesin yalnızca bir düğmeye basarak tarama işlemine başlamasını kolaylaştırıyor.
Artec Leo ile Meloni, kayığın tamamını ve yaklaşık 60 parçasını 5 dakika içinde taradı. Ardından taramaları Artec Studio yazılımında tam 13 dakikada işledi. Ancak sonuçlardan % 100 memnun değildi. Amacı, uzman incelemesine dayanabilecek kadar mükemmel bir 3D model oluşturmanın mümkün olan en iyi yolunu bulmaktı. Meloni, kayığın daha karmaşık yönlerinin taranması için Artec Space Spider’ın en doğru tercih olacağını anladı.
Metrolojik olarak hassas, elde taşınabilen Space Spider 3D tarayıcı, karmaşık geometrileri ve ince yüzeyleri yakalama yeteneği ile tersine mühendislik ve kalite kontrolde üstünlük sağlıyor. Ayrıca, küçük boyutlu alanları taramak için de ideal.
Meloni; Artec Studio 15’in birden fazla Artec tarayıcının çıktılarını birleştirmeyi inanılmaz derecede kolaylaştırarak dakikalar içinde olağanüstü 3D modeller oluşturulabildiğini ifade ediyor.
Projenin ele alınan ikinci başlığı; kayık kordonu gibi yumuşak, esnek unsurlarla nasıl başa çıkılacağıydı. Bu ince ipler, fiberglas deniz taşıtının çeşitli bölümlerinde geriliyor. Örneğin alt tarafı yakalamak için kayık hareket ettirildiğinde, bu kordon çok az da olsa pozisyon değiştiriyor. Bu, geleneksel yöntemlerle uğraşılması zaman alan bir problem. Bu yumuşak unsurları modellemek için akla ilk gelen ise ZBrush kullanmak.
Son başlık, kayığın iç kısmındaki dar alanda bulunan küçük parçaların nasıl taranacağıydı çünkü bu parçalara kolayca erişmek mümkün değildi. Bu nedenle Meloni, bu parçaları sökmeye ve ayrı ayrı taramaya karar verdi ve oldukça başarılı oldu.
Tüm parçaları sökmek sadece birkaç dakika sürdü. Ardından, her nesneyi mükemmel bir şekilde senkronize edilmiş olan Space Spider ve Artec Turntable kullanarak taradı. Tarayıcının görüntüyü kaybetmesi durumunda, Turntable birkaç derece geri dönüp görüntü yeniden yakalanıncaya kadar bekliyor ve sonrasında tekrar dönmeye başlıyor.
Meloni, tarama işlemi tamamlandıktan sonra bu ayrı nesnelerin her birini doğrudan Artec Studio’da kayıkla birleştirdi: “Süreç aslında çok basit. Her taramayı işlemek ve bunu kayık ile birleştirmek oldukça kolaydı. Sonuçlar, sanki her parçanın başından beri oradaymış gibi görünmesini sağladı. Bunu, Micro’dan Ray’e herhangi bir Artec 3D tarayıcı ile başarabilirsiniz ve bunu yapmak o kadar kolay ki, yeni başlayanlar bile birkaç dakika içinde nasıl yapılacağını öğrenebilir.”
Tutamaçlar gibi yumuşak parçalardan bazıları için Meloni, birkaç basit 3D baskılı destek oluşturmaya karar verdi. Böylece bu elemanlar, kayık üzerinde tuttukları pozisyonlarla tamamen aynı konumda taranacaktı.
Tüm taramalar tamamlanmış ve bir araya getirilmişken, iplere odaklanma zamanı geldiğinde ZBrush modellemesi başarılı bir şekilde tamamlandı ve birkaç dakika içinde Meloni, bir zamanlar birlikte çalışması zor olan bu yumuşak unsurların her birini doğrudan kayık modelinin üzerinde modelledi.
Meloni, “Bu öğeler daha çok dekoratif bir işleve hizmet ettiğinden, bu kadar hızlı 3D modelleme için idealdirler ancak örneğin tersine mühendislik veya kalite kontrol yapmak üzere kordon ve diğer parçaların çok daha doğru ölçümlerini elde etmek için tam boyutlarını yakalamamız gerekse Space Spider’ı kullanmalıydık” dedi.
Daha iyi sonuçlar elde etmek için birden fazla 3D tarayıcı ve ek araçlar kullanma yaklaşımının başarısı Meloni tarafından doğrulandı. Gereken toplam işlem süresi büyük ölçüde azaldı ve son 3D model beklenenden günler önce hazır hale geldi.
Meloni, kullanıcıları yeni şeyler denemeye teşvik ediyor:
“Evet, işin içine birden fazla tarayıcı ve yazılım çözümü dahil ettiğinizde, ilk başta iş akışınıza fazladan zaman ve karmaşıklık katmışsınız gibi görünüyor. Ancak, çok sayıda yüksek ayrıntıya sahip büyük nesneler içeren projeleri güvenle üstlenmek istiyorsanız, zamanı geldiğinde böyle bir sürece hazır olmanız gerekir. ”
“Ve bu tür projeleri, saatler hatta günler öncesinden tamamladığınızda doğru seçim yaptığınızı anlayacaksınız.” sözleriyle Meloni, 3D teknolojileri sayesinde zamandan tasarruf etmenin önemini vurguladı.